ISTIKHAROH SEKALI LAGI???

Allah....
aku akui aku bukanlah hamba yang terbaik di sisiMu...
aku juga akui..akulah pendosa yang seringkali alpa di atas muka bumiMu...
namun..Kau terus menerus memberi aku kasih sayang dan memberi apa yang aku perlukan...
tetapi bila ia menjengah ke dalam hidupku...
hatiku kaku...perasaanku mati...
dilema...aku tidak mahu memilih lagi...
tetapi itu yang aku harus laksanakan...

Kau beri dua-dua beragama...
Kau beri dua-dua cukup berhikmah...
seorang penuh kematangan...seorang penuh kelembutan...
Kau lengkapi mereka dengan keluarga yang cukup baik dan sempurna...
Kau berikan aku peluang kedua untuk merasai kasih sayang dari seorang ibu...
ambik berat...perhatian...cukup membuatkan aku meruntun kalbu...
sungguh...hatiku di tengah...
beristikharohkah lagi???
memang itu yang sepatutnya...

SHORT NOTE: aku tak mampu untuk menerus fikir soal jodohku...kerana aku sendiri pun tidak pasti hayatku ini sampai bila penghujungnya....

Allah....sembuhkanlah penyakitku dahulu...habiskanlah dahulu pembelajaranku....lapangkanlah keadaanku dahulu sebelum memikirkan jodoh itu...


Comments