PERJUANGAN

sudah 2 minggu berlalu...dan alhamdulillah selama perjalananku pergi dan balik kerja..pelbagai perkara yang terjadi namun dalam setiap kejadian ada hikmah yang tersembunyi...mengenali akak2 staf di bahagian office dan muzium cukup mengajarku sebuah ukhwah yang tidak pernah ku rasai sebelum ini..

bekerja di bahagian pejabat menjadikan aku seorang yang fokus terhadap kerjaku..dan menjadikan aku agak sedikit malu2 kerana sekelilingku lebih "ber-educated" dan lebih berpihak atasan..dan apabila tugasku beralih di pemuziuman..aku menjadi lebih santai dan ringan mulut kerana staf2 yang mempunyai perangai gila2 sepertiku...namun, bekerja di dua tempat memberikan ku pengalamna yang lebih meluas...

di sana..aku tidak perlu untuk mengikuti jejak sesetengah mereka..aku lebih selesa menjadi diri sendiri walaupun banyak mata2 yang kurang selesa @ jarang melihat perempuan kampung sepertiku..selama 2 minggu...aku berkeras untuk menggunakan tudung labuh yang berjahit...walaupun hakikatnya boleh je guna tudung bidang besar...cuma merimaskan bila selesai solat..kena pakai tudung balik kena ambil masa...huhu..pemalasnya aku..

dan sekarang...aku dapat merasai staf di sana juga boleh menerimaku..terima kasih..bekerja di tengah bandar tidak akan sesekali mematahkan perjuanganku sebagai wanita muslimah..lagipun..sebenarnya bekerja di sana membuatkan aku selesa di sebabkan pekerja semuanya adalah melayu...jadi..tiada masalah...:)

semoga seterusnya di permudahkan urusan..

ni jadual yang aku susun sendiri sepanjang kerja kat sini selama 5 bulan..

niat nak flash sbb xnk bg tengok muka awal agi pi keje..hahah

selfie again..huhu


SHORT NOTE: dilema yang dulu datang kembali...memang umur 23 ni dah kena bersedia hal2 macam ni kot...huhu



Comments