ABOUT ME

semoga Allah memberi petunjuk atas apa yang berlaku pada hari ini..#prayfor MH370...

di sini..ingin ku mengatakan beberapa perkara tentang diriku..sesuatu yang mungkin gurauan tetapi sebenarnya itulah diri aku..-->serius susah nak ubah..huhu


SAYA TAK BOLEH SEBUT "R"
  • inilah hakikatnya...nak sebut huruf "R" boleh...RRRRRRRRR...tapi nak masukkan dalam perkataan tak boleh..ada dua jenis yang pelat "R"..pertama yang macam Lisa Surihani...dan yang kedua...macam orang putih belajar cakap melayu.contoh: NEGARA..jadi dalam sebutan, NEGAWE..dan aku adalah kategori yang kedua..kadangkala..bukan aku nak "gedik" atau "manja" dalam berkata..tetapi memang sebenarnya aku memang tak boleh untuk menyebut dengan cara biasa..serius...bukan aku tak praktis..cuma entahlah..mungkin setiap orang ada kekurangan dan kelebihan..jadi..jangan salah faham ye bila aku bersuara...
SUKA BERCAKAP DENGAN "AISYATUL HUMAIRA"
  • yang ni...memang dah jadi habit aku dari zaman aku matrik lagi iaitu aku suka bercakap dengan "Aisyatul Humaira"..siapa Aisyatul Humaira"??hmm..jangan terkejut..tetapi dah menjadi kebiasaan aku bila aku lapar ke....sakit perut ke...atau bosan2...aku suka pegang perut aku dan bercakap macam ibu mengandung...contoh.."aisyatul Humaira...umi dalam kelas ni..nanti kita pi makan ye.." .."aisyatul humaira...xmo meragam k...umi ada exam ni.." huhu..nampak macam tak normal..tetapi aku dah terbiasa bercakap macam tu...tak salah rasanya kalau aku bercakap dengan rahim sendiri kan...??Allah tu kan Maha Mendengar...semoga bakal Aisyatul Humaira nanti terdidik dengan baiknya...insyaallah..^___^
MENGIDAM BUAH YANG BUKAN MUSIMNYA
  • Selalu terjadi...dari sekolah menengah sampailah sekarang....pelik tapi benar...dulu..pernah mengidam buah delima..bayangkan kakak menebalkan muka pi rumah orang dan belikan buah delima untuk aku..disebabkan "mengidam" aku yang lain macam mengalahkan orang mengandung...sampailah hari ni...mengidam buah strawberi...-->tapi tadi dapat beli..2 bekas..sebab mengidam punya pasal..huhu
SUKA SANGAT DENGAN KHAT
  • yang ni..rasanya memang paling ketara tentang diriku..sampailah ke research study pun...aku tetap nak melibatkan kaligrafi ni..maaflah..tapi memang minat kat khat ni dari tadika lagi...
SUKA DENGAR LAGU COVER BY DARI PENYANYI ASAL
  • perasan atau tak...ada 2,3 lagu dalam blog ni aku suka dengar...contoh..lagu pertama dan ke berapa entah..ada lagu dari seorang budak perempuan tapi gaya macam laki..suka dengar dan terfikir..dulu aku juga pernah inginkan jadi macam dia..tetapi Alhamdulillah...Allah buka hati aku untuk menjadi yang sepatutnya...bukan untuk aku menghina dirinya..malah aku memahami apa yang dia rasa..semoga suatu hari nanti..kamu juga mampu untuk mengubahnya...hidayah Allah sentiasa ada..:)
SHORT NOTE:

"Dear Aisyatul Humaira,bakal anak ummi nanti..ummi tunggu kamu di sini..mungkin kamu masih belum ada di depan mata..tetapi kamu sudah ada denganNya..cukup ummi tahu kamu ada di sana..bila sampai waktunya..kamu akan bersama ummi juga...^____^"

kaitan topik dengan gambar??kadang2 suka selfie sendiri dan dgn kawan2 aku......itu je..huhu..^__^



Comments