CERITA MALAM TADI

malam yang sunyi sepi...membuatkan kita terbuai dengan mimpi yang indah...membuatkan kita hanyut tanpa memikirkan apa yang terjadi diluar sana...tetapi hakikatnya...jauh dari pemikiran kita apa yang terjadi..

kisah malam tadi..membuatkan aku bersyukur dengan apa yang aku miliki...aku menyertai projek salah seorang juniorku, feeding to homeless..siapa sangka..KL yang penuh dengan kemajuan..masih ada lagi yang serba kekurangan...alhamdulillah..pengalaman yang cukup baru bagiku kerana selama ni aku biasa sertai untuk menjadi fasilitator dalam program2 yang melibatkan anak2 muda sahaja...namun, hari ini aku di dedahkan 1 skop yang lebih luas..yang membuatkan aku terdiam dan berfikir..

detik 10 malam, aku dan 3 orang sahabatku (azizi, safiyah dan hamizah) serta seorang pensyarahku, bro.Fadzli irwan menyertai projek ni..agak kekok pada mulanya kerana kami sertai under kenchana homeless feeding yang mana kebanyakan volunteer adalah non-muslim..namun alhamdulillah makanan yang di sediakan menetapi apa yang sepatutnya iaitu yang halal..kami di arahkan di kawasan briekfield dan KL Sentral..(briekfield..tiba2 teringat dulu buat laporan polis pasal dompetku di curi..terima kasih,kawan)

perjalanan kami diketuai 3 orang uncle yang cukup mengambil berat akan homeless ni...alhamdulillah...banyak yang dapat kami lihat...kami rasai...bayangkan..ada di antara homeless tu di buang keluarga..bekerja tetapi tidak mampu untuk mempunyai rumah..sakit..dan macam2 lagi..Allah..sayu hati ini..sungguh jauh dari kesusahan yang aku  miliki...dan paling membuatkan aku berdebar malam tadi adalah kami hampir di tahan oleh polis kerana memberikan makanan kepada homeless di KL Sentral..namun,uncle yup menjelaskan tujuan yang sebenar..pengalaman yang baik...^__^

perjalanan pulang pula...seronok bila berbual lebih dekat dengan sahabat2 dan lecturerku...ada juga perbincangan tentang cinta malam Rasul baru2 nie...mmbuka fikiran ku untuk berfikir...

dan....banyak input yang peroleh malam ni...nice night...^______^

SHORT NOTE: Terima kasih,...lepas ni...kembali untuk menguruskan program yang biasa ku lakukan iaitu untuk menguruskan program sekolah rendahku..tapi..dah tak jadi fasilitator...tapi jadi head of multimedia..sebab nak ambik gambar..huhu


Comments