WORRY TO BE MY PAST


kadangkala....aku takut untuk menjadi diri aku yang dahulu...seorang yang kasar...bertindak mengikut apa yang aku mahu...panas baran...mudah melenting...dan banyak lagi...takut...kerana segalanya kelihatan negatif....

kerana itulah...aku belajar berubah sedikit demi sedikit....mungkin bukan sepenuhnya aku menjadi sempurna...namun...sekurang2nya aku sekarang mampu untuk bersabar...bila rasa hampir hilang sabar sekarang...aku tak pandai nak marah sangat..aku lebih suka senyap dan menangis..haha..memang pelik...tapi sekurang2nya aku tidak melepaskan kepada orang lain....

dan aku lebih selesa waktu sekarang adalah melepaskan...kadang2 aku bukanlah suka bersaing (cuma tercabar kalau orang buat lebih..mesti lepas tu aku akan buat lebih dari dia..haha)kalau rasanya benda tu bukan hak aku...aku lebih selesa kasi kepada yang sepatutnya...bukan aku mengalah...cuma aku nak jaga hubungan persaudaraan dengan kawan ke...adik beradik ke..

dan aku juga perasan...aku sekarang cukup tak suka dapat kerja "last minute"...dulu aku boleh terima..sekarang..kalau dapat kerja saat2 akhir ni...memang akan membuatkan aku menjadi tertekan...sebabnya awal2 mula projek..kata tiada kerja untuk aku..bila esok nak submit....pappp!!4,5 kerja baru nak kasi...agak terbakar di situ..hahah..tapi aku tak marah kecuali betul2 hilang kesabaran..hee...entahlah....sekarang kalau apa2..mesti akan menangis dulu untuk hilangkan rasa tu..lepas tu..barulah solat ke..huu..mudah sangat mata ni sekarang mengalir...kalau ada bil ni..memang mahallah bayar tarif bil air..haha

terakhir..aku suka senyum @ ketawa...sebab bagi aku...segala penawar segera yang terbaik bagi kedukaan..kerana dari sebuah senyuman itulah salah satu cara untuk kita sentiasa berfikiran positif..cara untuk kita menghargai setiap sudut kehidupan kita... ;)

SHORT NOTE: seringkali aku mengingatkan diri ini tentang kematian...bila aku fikir hal tu..membuatkan aku akan sentiasa untuk memperbaiki diri..belajar untuk menghargai apa yang aku lalui..HIDUPHANYASEKETIKA! :)

Comments