REZEKI RAMADHAN @ KEMBOJA

rezeki kemboja
Alhamdulillah....setinggi2 kesyukuran ke hadrat Ilahi akan rezeki yang di kurniakan...sungguh...dalam 1 hari..segalanya memberi aku pengharapan dan kesyukuran yang tinggi terhadap apa yang Allah berikan padaku...

semalam (22 Julai 2013)..aku menerima panggilan dari Student Affairs Development (STADD).panggilan mengenai bantuan kewangan KHAIRAT kematian...daripada semester lepas lagi aku mohon benda ni..namun,alhamdulillah..penerimaan bantuan kewangan tu datang tepat pada masanya..waktu yang semakin hampir dengan hari raya dan heritage studies ku ke kemboja..syukur...dan selepas itu aku ke pejabat zakat IIUM endownment akan permohonan yang juga dah lama ku mohon akhirnya aku perolehi...walaupun aku tidak perolehinya dalam jangka masa yang terdekat ini...sekurang2nya kewangan yang di berikan mampu memberi bantuan untuk aku pada tahun ketiga...pada masa yang sama..dalam tanpa ku sedar...officemate aku memulangkan duit aku yang telah di gunakan untuk print report dahulu...Alhamdulillah...rezeki ramadhan...sungguh...hati ini memanjat setinggi kesyukuran...

SHORT NOTE :

"kadangkala...Allah hadirkan rezeki itu bila waktu Dia tahu keadaan hambaNya bila dia perlukan....sebab tu..kita kena yakin dengan Allah sentiasa...doa banyak2...dan jangan lupa...walaupun waktu tu kita kesempitan macam mana pun...hidup kita jangan kosong untuk memberi...(dulu aku terfikir..kenapa salah seorang pensyarahku selalu sangat sebut tentang memberi bila waktu consultation design..rupa2nya..ada hikmah yang terbaik di sebaliknya...) :) thankz,brother!

p/s: panggilan brother bukan untuk panggilan kasar..tapi ini panggilan kami terhadap lecturer di kuliyah.. :)

Comments