MEMBERI

hidup ini tidak akan lengkap tanpa memberi..sungguh..bila apa yang engkau miliki dan engkau tidak berkongsi dengan sekeliling kamu..ada sahaja yang engkau akan rasai kekurangan dalam hidupmu..sebenarnya ada hikmahnya dalam sesebuah pemberian...

tidak kisahlah apa yang engkau ingin berikan...seandainya berkemampuan..berkongsilah rezekimu terhadap orang lain...sekiranya tidak pun...berilah apa yang termampu...apa yang kita miliki...yang kita punyai...ia bukanlah milik kita seorang..

SHORT NOTE: teringat salah seorang sahabatku..

"entahlah ana...hidup kita ni memang susah..macam ana..ana takde mak ayah..macam saya hidup dalam kurang berkemampuan..situasi kita lebih kurang sama..tapi..walau macam mana pun..kita kena sentiasa memberi pada orang lain..kalau tak..terus terang..hidup kita ni...macam tersangkut je.."

betul...sendiri ku akui..bila kita tidak memberi..ada sesuatu yang aku rasa susah untuk aku miliki...sebab tu..setiap pemberian yang Allah beri pada kita....jangan lupa untuk kita kongsikan bersama-sama dengan orang lain..takpe kalau ianya semakin berkurangan..kerana akan datang Allah akan sentiasa menggandakan ia..bukan dari segi kewangan pun..dari segi lain..YAKIN DENGAN ALLAH SENTIASA.. :)


Comments