KEKURANGAN HIDUPKU

Alhamdulillah...sudah 3 hari kita melalui bulan yang cukup barakah iaitu Ramadhan...syukran ya Ramadhan..hadir dalam kehidupan manusia untuk kami isikan dengan sesuatu yang sentiasa bermanfaat bersama kamu...

dan Ramadhan ini adalah Ramadhan kedua aku tanpa ibuku..sudah 2 tahun tanpa ibu dan ayah tercinta..bohong kalau aku menidakkan perasaan kesunyian itu..siang tadi..hanya senyuman yang mampu aku berikan...(aku faham nikmatnya berpuasa apabila berada di rumah..kerana lengkap seisi keluarga..sebab itu aku hanya mampu tersenyum...)

ya Allah..teruskanlah untuk memberikan kekuatan hambaMu ini.....

SHORT NOTE: "ana..kau patut kahwinlah...sekurang2nya kau dapat berkongsi kasih sayang dengan mak mertua..."

entahlah..mungkin betul kata sahabatku...tetapi aku tidak mahu orang menyukaiku atas sebab simpati kerana aku tiada mak ayah.. (walaupun sungguh aku rindukan kasih sayang seorang ibu itu...) tetapi insyaallah...aku masih mampu lagi untuk berdikari atas diriku sekarang... :)




Comments