SEMOGA IANYA BERTERUSAN


awak, terima kasih sbb kawan dgn kita
moga kita sekuat awak
dan dan moga Allah sentiasa sayang awak

alhamdulillah...ada kamu wahai sahabat..aku pasti akan kuat...

kadangkala..aku sendiri berfikir...adakah aku seorang yang kuat hinggakan ada beberapa sahabat aku mengatakan begitu??bole hidup sendiri tanpa ibu bapa...berdikari...apa yang aku lakukan,aku lebih melakukan sendiri..entahlah...aku sendiri tidak tahu menilai diri aku..cuma kadangkala aku berfikir..ini hanyalah ujian kecil dari Allah...apabila nak di bandingkan rakyat palestin di sana yang terlalu banyak kehilangan..

aku bukan seorang yang kuat tetapi aku belajar untuk jadi kuat..aku teringat salah seorang sahabatku sentiasa mengingatkan aku..

"ustazah..kita hidup ini cuma sementara...apa yang kita lalui..hargainya sebaik mungkin.."

sebab itu kita di nasihatkan supaya menghargai setiap apa yang kita hadapi..Insyaallah..itu semua adalah wasilah untuk kita berjuang dalam ujian Allah yang seterusnya..keep smile always..:)

SHORT NOTE: teringat kata2 seorang sahabat..sama2 saling berpesan...:)

"dakwah itu bukan sekadar duduk dimasjid2 memberi ceramah atau kuliah..tidak sekadar menerbitkn buku2 ilmiah utk tatapan umum..teman2 berpesan sesama sendiri demi kebaikan..itu juga dakwah.."

Comments