PANGGILAN

maaf ye..nama saya FARHANA..dan kalau orang yang baru kenal..memang saya akan menggelarkan diri dengan nama "ana" sebab itu memang dari nama saya..bukan saya nak "budget" alim ke tak...sedikit pun tidak terlintas sampai tahap tu...

terkilan bila ada yang mengatakan padaku,"tak payah budget alimlah..."hah??terdiam seketika...nanti kalau "kau aku" tiba2 baru kenal kata "brutal giler budak perempuan ni.."haha..sebenarnya..tak rasa nak marah pun..rasa kelakar...soal panggilan nama pun jadi isu...dulu masa tengah hangat2 isu politik...soal baju pun jadi masalah.."eh,ko guna baju warna biru?BN erk...?" dan bila buat model..."warna hijau...ini kalilah!"hah??haha...ya ayyuhannas...silalah berfikiran jauh dan terbuka...baju pun jadi masalah?haha..kalau macam tu..kita guna baju yang warnanya tiada kaitan dengan parti..erm..warna kelabu..coklat..haha..

sebenarnya..soal panggilan ni..tak kisahlah macam mana pun..asalkan apa yang di tuntut oleh Islam yang mana panggil saudaramu dengan panggilan yang baik..(jangan panggil yang bukan2 sudahlah...)-->;tiba2 rasa nak bercerita..dah pernah rasa orang panggil panggilan yang macam2..kalau soal nama,selalunya ANA ,FARHANA, WAYNI (my lecturer called me like that..haha..sebab dia selalu ingat nama penuh aku,FARHANA WAYNI BT. ....hee...) WANA (mungkin dia gabungkan nama aku dengan ayah aku..huhu) dan paling2 manja bagi aku,NANA.(yang ni sebab tak tahu kenapa abang saya sorang ni suka sangat panggil aku NANA..sampikan anak dia yang nur dayana damia pun di panggil NANA..bila dia panggil..dua2 pandang..haha..)tapi yang selalu juga orang panggil,INSYIRAH (sebabnya dia ambik dari nama di FB..)

dan tak kurang juga panggilan "ana@enti@anta" (tapi akan ku balas dengan dengan ana@akhi@ukhti sebab aku suka menganggap orang tu sebagai adik2 @ kakak2ku..dan ustaz@ustazah (nampak macam pelik pada awalnya..tetapi insyaallah..semoga dari panggilan ni..mana nak tahu..betul2 dapat jadi ustazah ke..kita tak tahu pada masa depan.. :) hee..ape2pun..insyaallah...:) doakan yang terbaik untuk kita semua...kan ke semua bakal jadi pendidik??bakal jadi penyebar dakwah??walaupun bukan untuk anak2 murid..tetapi untuk orang sekeliling kita dan untuk bakal2 anak kita...(anak??urm..nampak di situ berfikir jauh..haha)

tak pelah..semoga setiap panggilan yang baik itu akan memperoleh rahmatNya,Insyaallah...(kalau dapat panggil nama penuh tu,memang Alhamdulillah...berkat terus turun kat diri kita...

"FARHANA WAYNI?" "IYE SAYA,CIKGU.." :)



Comments