MENGHARAPKAN PEMAHAMANMU…


Aku tidak mahu untuk membangkitkan perasaan ini..tetapi aku hanyalah insan biasa..yang juga mempunyai kesabaran yang terhad..maaf…
Setiap hari..aku akan berada di studio dari seawal kelasku pukul 8pagi sehinggalah petang..dan kadangkala hingga ke lewat malam untuk menyiapkan projek2ku semester ini..berhadapan dengan 4 projek (subjek studio,calligraphy,graphic computer design geometric pattern)..kelihatan seperti sedikit tetapi hanya Allah sahajalah tahu kredit hour bagi setiap subject agak memberatkan kepala ini..

Dan bila berhadapan dengan projek yang berat..dan ketika itulah kami2 pelajar KAED ini akan menghadapi satu penyakit iaitu TEKANAN..Bagi aku..untuk menghilangkan tekanan yang aku rasai..aku lebih selesa untuk melakukan kerja di bilikku..sekurang2nya aku dapat berehat sebentar apabila aku letih melakukan projek2ku…dapat merehatkan fikiran..

Namun..sekarang jiwa aku semakin tertekan apabila berada di bilik..bukan niat aku untuk membenci kalian…aku sedikit pun tidak terniat untuk membenci kamu…dan aku juga tidak menghalang kamu untuk menjemput sahabat2 kalian untuk datang ke bilik..di persilakan.. dan kamu yang merupakan sahabat kepada rakan2 bilikku..datanglah ke bilik ini  tetapi..aku mengharapkan pemahaman kalian untuk tidak membuat bising dalam bilik ini…aku faham kalian course berbeza..waktu  yang hanya untuk bersantai cumalah di dalam bilik  namun hormatlah kami yang merupakn “tuan rumah” di bilik ini juga..mungkin sekali atau 2 kali,aku tidak akan merungut tetapi kalau setiap hari…..????urmmm….

Tidak kisah kalian ingin melihat cerita korea..bercerita tentang apa sahaja yang kamu ingin ceritakan..ceritalah..(asalkan tidak menggunakan bahasa yang kesat) tetapi hormat orang sekeliling…itu yang paling utama..terakhir dariku..kalau kalian ingin di hormati..hormatilah orang lain dahulu..


SHORT NOTE: maaf..aku cuba untuk bersabar..tetapi kalau setiap hari..???mungkin kamu akan fahami keadaanku nanti…

Comments