HATI INI...

kadangkala aku tidak mahu membiarkan perasaan ini terus wujud..
biarlah ianya datang..dan beberapa saat kemudian..ianya berlalu pergi...
tetapi..mungkin keadaanku sekarang agak "tidak stabil"..
bila emosi bercampur-aduk...
Allah...

iye...memang aku cemburu...
memang aku sakit hati...
memang aku rasa iri hati...
memang aku sekarang punyai perasaan  ini semua..
tetapi aku juga tidak mahu inginkan ianya menggangguku..

benar...aku cemburu...
melihat kamu2 seringkali mengatakan tentang mak..ayah..
bercakap mengenai jodohmu..
meletakkan gambar2 keluarga di fb...
Allah...
setiap hari diri ini menangis...
tahukah bahawasanya betapa aku terlalu rindukan itu semua...?????
tetapi aku tidak mampu mengembalikan itu semua...
aku tahu Allah lebih menyayangi kedua ibu bapaku...
aku tahu adik beradikku sudah berkeluarga dan mempunyai komitmen masing2...sebab itu kami berjauhan...
dan aku tahu Allah dah takdirkan jodoh untukku...

namun...fahamilah...
aku rindu akan semua itu....
terlalu rindu...
jangan salahkan aku...
jangan marahi aku kerana mengatakan hal yang sama..
kamu tidak faham..
seandainya kamu alami situasi sepertiku...
kamu juga turut sepi..berduka...


sesungguhnya..Allah sebagai peneman paling setia..
yang sentiasa ada dengan hambaNya..
yang tidak akan pernah jauh dari kita..
dan tidak akan sesekali berhenti mencintaiku...






Comments