INDAHNYA PERASAAN INI..

bismillahirrohmanirrohim...


lama rasanya diri ini tidak mengupdate blog yang satu setelah blog ini telah di HACK oleh pihak tertentu...(aku tidak akan mendendami kamu..kerana aku tahu biarlah Allah yang memberi balasan yang sepatutnya..cuma aku rasa sedikit kecewa...kamu seorang yang bijak mengenai teknologi..mengenai ilmu IT..kenapa harus di pergunakan untuk sesuatu yang mengejami orang lain..??sesungguhnya aku menyerahkan padaNya..)

beberapa hari yang lepas..aku pulang ke rumah..betapa niat hati ini untuk bertemu adik beradikku..anak2 buahku..rindu..namun..lain pula yang jadi..kakakku mengalami sedikit kemalangan...dan berita kakakku lagi seorang di aniaya oleh orang lain... Allah..ujian Allah datang lagi kepada kami..hampir terjatuh diri ini tetapi indahnya perasaan itu kerana dari ujian itulah bahawasanya aku tahu Allah rindukan kami..Allah inginkan kami sekeluarga untuk terus kuat di dalam hidup ini..

namun,bukan itu yang ku ingin fokuskan..pulang ke rumah membuatkan aku dapat meluahkan perasaan kasihku kepada anak2 buahku..rasa bahagia...gembira bila dapat melihat danish naufal dan adiknya aniq hazim memahami apa yang aku katakan pada mereka..seronok..bila aku mendukung aniq,dia akan ketawa...bila aku menunjukkan jari ke arah kucing,dia akan membuatkan bunyi seperti seekor kucing...(ya Allah...comelnya....)




dan paling buat aku teruja..danish pun sudah pandai di suruh...sudah faham apa yang aku katakan..malah manja denganku..paling bahagia..apabila aku menyuapkan nasi ke mulutnya..pasti dia akan ketawa selepas itu.....dan kemudian dia nak lagi...(Allah..betapa indahnya perasaan itu...semoga kalian menjadi anak yang soleh untuk kedua ibu bapamu...)

SHORT NOTE:sekarang ku fahami..indahnya menjadi seorang ibu...bahagia...walaupun rasa berat dengan pelbagai hal yang jadi..tapi bila melihat anak2..rasa ringan beban itu...

untuk bakal anak ummi...jadi anak yang soleh untuk ummi dengan walid ye nanti..kamulah penyejuk hati kami..walaupun ummi tak tahu siapa walidmu..tetapi ummi sentiasa mendoakan kamu akan hadir dalam hidup kami dan jadi penyeri dalam keluarga...yang menjadi pejuang agama dan paling utama..engkaulah yang membahagiakan hati ini...-dari bisik kecil seorang wanita dan bakal ibumu..insyaallah..(haha..biarlah orang nak kata kita berangan..memasang impian yang jauh dari yang sepatutnya..tapi bukan ke Allah itu Maha Mendengar..mana nak tahu..apa yang kita impikan hari ini..akan datang Allah akan makbulkan...YAKIN DENGAN ALLAH...:)

Comments