KEINGINAN YANG TERBATAS DENGAN PILIHAN...

Keinginan...masing2 setiap dari kita ada keinginan tersendiri...ada yang inginkan sebuah rumah yang besar..kereta yang besar..dan kehidupan yang cukup mewah...

bagi aku..memang aku juga ada memasang impian begitu..tetapi apa yang aku perlukan kini adalah keluarga yang membahagiakan...aku tidak mengatakan kelurga ku kini tidak bahagia selepas ketiadaan ibuku tetapi aku rindu ahli keluargaku untuk berkumpul bersama-sama..betul kata salah seorang sahabatku,Mastura.."susahlah ana..bila dah adik beradik ramai ni..nak berkupul sama2 dah mungkin akan jarang berlaku...macam aku juga..."

aku berharap keinginan utamaku ini suatu hari nanti aku akan perolehi...dan keinginanku yang satu ini agak terbatas...pilihan ada di hadapan mata..

A-untuk masa depanku..belajar..belajar adalah perkara yang terbaik yang dapat aku rasakan..dari situlah kita dapat belaja banyak perkara...

B-sesuatu yang aku minat sangat daripada dahulu iaitu mengajar.,entahla..daripada mengajar itulah kita dapat mengaplikasikan apa yang telah kita belajar sepanjang hidup ini..dan paling penting..aku dapat dekat dengan budak2..suka..aku teringat kata2 seorang abang aku.."mak dah takde..biasa nak dapat doa yang di makbulkan dari seorang ibu..sekarang buat baik dengan anak2 kita..sebab doa dari kanak2 pun di makbulkan sebab mereka suci..bersih..layan mereka ni elok2..insyaallah apa yang kita buat Allah akan permudahkan segalanya.."nice...

bersama adik beradik perempuan..nice be closed with the childs
dua2 terbaik bagi aku..sekarang ini..aku harus mencuba dua2 selagi berkemampuan lagi ni..berusaha,Farhana!  :)

Comments