SENYUMAN...



(waktu ni..sewaktu 1 studio makan di luar beramai-ramai..dan waktu itu juga,aku baru lepas mendapat panggilan dari kakakku yang ibuku semakin tidak sihat..)

Memang senyuman selalu menghias wajahku
Memang tawa selalu menghias bibirku
Tapi pernahkah kalian tahu
Bahawa sebenarnya hatiku tersayat sedih

Betapa kalian tidak tahu
Kalau dalam senyum itu terlukis puing-puing kesedihan..

Dan kalian tak mengerti, kalau hatiku bergelumung dalam rahsia
Jangan kalian cuba menanyaku, aku sengaja menyembunyikan semuanya
Kerana aku tak ingin kalian turut sama dalam kesedihan.
Aku tak ingin kalian turut berduka kerana aku

Aku tak ingin kalian mengetahui siapa aku sebenarnya
Itulah sebabnya, Aku selalu memaksa diriku untuk tersenyum
Walau segalanya tersembunyi, terjepit tangis yang pilu…


#ALLAH menguji keikhlasan apabila bersendirian. ALLAH memberi kedewasaan apabila ditimpa masalah. ALLAH melatih kesabaran dalam kesakitan. Dan ALLAH tidak pernah mengambil sesuatu yang kita sayang, kecuali menggantikannya dengan yang lebih baik..

Comments