KUATKAH AKU??


"Suka tengok kak ana ketawa..macam sungguh2 je ketawanya..nampak ceria.."
"ana..ko ni..benda kecik pun ko leh ketawa..apa rahsianya??hepi je.."

jawapan aku...sederhana..apabila kau menghadapi dunia..
hadapilah ia dengan tenang..
apabila air mata mula membasahi kelopak matamu..
segerakanlah ukiran senyuman di wajah..
apabila hati engkau mula merasa hiba..
basahi dirimu dengan keceriaan..
sesungguhnya itulah ubat untuk menghadapi segalanya..

aku suka tersenyum..aku suka ketawa..itu diri aku..itu juga nama aku..
bukan ke namaku bernama Farhana yang bermaksud aku selalu gembira..
jangan engkau khuatiri tentangku para sahabat..
cukup kamu2 sentiasa berada di sampingku..
cukup kami sentiasa ada denganku..
itu sudah terlalu memadai bagiku..

yakinu billah..sesungguhnya setiap apa yang Allah hadirkan dalam hidup kita
menjadikan kita semkin matang dan dewasa.. :)

INGAT..KITA BUKAN INSAN YANG LEMAH!
(MOTIVASI UNTUK DIRI SENDIRI..INSYAALLAH..)

Comments