SEGALANYA TELAH PUN BERAKHIR..

Alhamdulillah…penantian yang selama ini ku nanti telah pun berakhir dengan baik..portfolio atau dikenali sebagai review untuk semua projek sepanjang semester 1 ini telah pun tamat dengan penuh perasaan gembira…

Segalanya berjalan dengan lebih lancar walaupun pada awalnya aku mengalami sedikit kekacauan..interview oleh pensyarah dari tahun pertama sehinggalah tahun ketiga membuatkan aku lebih yakin dengan course yang aku ambil sekarang ini..kelakar bila teringatkan interview tadi..

“farhana,kamu yakin ke nak ambik conservation ni..??kamu boleh sketch..color..design kamu pun boleh tahan..design kamu lebih kepada interior ni…”

“tapi..saya nak conservation..”

“interior best..dengarlah cakap saya..”

“conservation pun best…xpe,brother..insyaallah…doa2lah Allah hadiahkan hidayah untuk saya masuk interior..dah nanti boleh brother ajar saya..hehe..”

-inilah pensyarah yang dulu aku cukup hargai dan sayangi,encik ismail..bagi aku,dia seorang yang suka dan menghargai setiap diri pelajar..kelakar..dan mempunyai attitude seorang pendidik yang ramah dan mesra alam dengan pelajarnya..mungkin aku selesa untuk menganggap dia seperti ayahku..:)

Cuma aku takut dia terasa dengan pilihan aku…dia bersungguhan untuk menarikku ke interior design..entahlah..aku sendiri keliru..kalau ikutkan keinginan dan minat…hati aku sudah pun terpaut pada interior design..rasa gembira walaupun tertekan membuat projek yang banyak menggunakan scale..colouring yang ikut suka pun dah jadi cantik..tetapi…apabila memikirkan keadaan keluargaku…soal kewangan..biarlah..insyaallah..rezekiku ada untuk conservation…

Dan berita baik yang aku terima…ibuku juga sudah mulai pulih sedikit walaupun tidak dapat duduk dengan lama lagi tetapi sekurang2nya ibuku boleh menjamah makanan dengan lebih banyak…anak buahku,Danish naufal pun dengar2nya sudah menjadi dengar kata dan kurang nakal…rindunya kat Anish..!!!!

SHORT NOTE:sesungguhnya setiap yang Allah aturkan ada kemanisan…THE SWEET OF HARDNESS(my tittle for my last design..:P)kesusahan tidak semestinya terus menerus susah…tetapi kesusahan itulah yang Allah hadiahkan nilai yang berharga di dalamnya…

Comments