DETIK DEMI DETIK….

Aku tak tahu dengan perkataan apa yang harus untuk aku mulakan catatan kali ini..
Cuma aku merasakan aku semakin hilang kekuatan…lost my stronger…
Allah…
Ibuku…aku terlalu rindu untuk dia sihat kembali…
Aku inginkan dia berjalan seperti dahulu…ketawa bersama-sama kami(anak-anaknya)..
Menghidangkan makanan dari air tangannya..keluar bersama-bersama..
Menikmati makanan dengan penuh selera..
Tetapi kini…dia hanya mampu terbaring..air mata yang sentiasa menjadi penemannya..
Ketawanya tawar…ubat-ubatan menjadi hidangannya utama…

Balik minggu ni..membuatkan hatiku semakin sayu..semakin sakit..emak hanya mampu berbaring..Bila duduk,emak Cuma dapat bertahan kejap..bila makan,emak makan sedikit sangat…aku sendiri tidak tahu untuk memasak hidangan apa yang dapat membuatkan ibuku berselera…bila melihat emak begini,aku tidak mampu berbohong dengan diri sendiri…aku semakin hilang kekuatan aku…di tambah lagi apabila memikirkan seorang kakakku,kak ijah bakal melahirkan anak pada bulan januari depan…bila emak sakit macam ni..kak ijah yang menjaganya..andai dia bersalin nanti..siapa yang menjaga siapa..mujurlah Danish di hantar pada orang lain untuk di jaga.
Allah itu Maha Mengetahui…di saat diberikan ujian…Allah memberikan mimpi di awal pagiku dengan kehadiran ayahku di dalam mimpi itu…mungkin sebahagian dari kita menganggap mimpi hanyalah mainan tidur..tetapi bukan bagiku apabila bermimpi arwah ayah...terluah kerinduanku untuk melihatnya…walaupun ia sekadar mimpi..tetapi aku dapat melihat senyuman di wajahnya..
“jaga diri baik-baik..emak jaga elok-elok ye…”pesanan yang sempat ku dengari..
SHORT NOTE:aku yakin kehidupanku bakal menjadi seekor rama-rama yang cantik..sebelum memiliki kecantikan dalam kehidupannya…cabaran dan ujian hidup menjadi paksi dalam meneruskan kehidupan..Allah tidak akan menguji hambaNya luar dari kemampuan..kalau aku di takdirkan melalui ujian seperti ini…bermakna aku berkemampuan untuk menghadapinya…pada masa ini juga aku di uji dengan soal hati…Allah..istikharohMu menjadi petunjuk bagiku..izinkan aku jauh dari hal ini pada waktu sekarang…aku tidak mampu menghadapi semuanya dalam masa yang sama..

KEKUATAN YANG SEMAKIN PUDAR…ALLAH…KEMBALIKANLAH KEKUATAN UNTUKKU..

Comments