BERNIAGA???TERBAIK!!





ANTARA KEK YANG SENTIASA HABIS DI JUAL..

subhanallah...segalanya apa yang Kau aturkan untuk kehidupanku adalah sebaik-baik pengaturan...kuatkanlah hatiku untuk mengharungi segalanya dengan penuh sabar dan ketakwaan..

3 jun 2011..tarikh yang akan aku ingati sampi bila-bila,insyaallah...tarikh yang mana berakhirnya aku berniaga di PKNS,Bangi..aku tidak merasa pengalaman bekerja sebagai seorang peniaga yang berimejkan "cover aurah" itu adalah sesuatu yang salah..yang di pandang aneh oleh sesetengah pihak..terus terang aku mengatakan selama aku berniaga di situ..terlampau banyak perkara yang mengajarku dan membuatku ingin terus mengejar apa yang aku impikan..mengajar aku apa itu "ukhwah fillah".."smile always" dan paling utama pertama kali mengajar aku menitiskan air mata di sebabkan kasih sayang daripada seorang yang bakal menjadi wali perkahwinan aku nanti iaitu abang kandungku..mungkin selama ini aku selalu melihat dirinya bersikap kurang mesra terhadapku sebagai adiknya..namun,hari ini telah kau membuktikan padaku yang kau mampu menjaga adik-adikmu sebagai pengganti arwah ayah..(5 tahun telah berlalu...Al-Fatihah untuk arwah ayahku yang telah di jemput olehMu,ya Allah..)

SHORT NOTE:dahulu mengajar..sekarang berniaga..pengalaman yang terbaik yang pernah aku miliki..berniaga nampak seperti biasa..tiada keistimewaan tetapi di sebaliknya..di situlah bermulanya sebuah perhubungan yang cukup indah bagiku..terima kasih pak cik awie..pak cik jamal..adik saiful..kak diana..kak ety..security guard dan warga PKNS..pertemuan dengan kamu semua selama 2 minggu sahaja telah mengeratkan hubungan kita semua..semoga ukhwah yang terjalin akan sentiasa tersemat dalam fikiran..:)

Comments

Post a Comment