WANITA BIASA..

aku bukanlah wanita yang cukup sempurna...yang cantik dan manis di pandang..yang lemah lembut...pandai bermadah dengan kata2 yang ada pengisian ayat Al-Quran dan sunnah nabi...yang setiap percakapannya ada kesopanan yang cukup indah...paling utama..aku bukanlah wanita yang di idamkan oleh seorang lelaki yang soleh sebagai pendamping syurga rumah tangga mereka...aku adalah WANITA BIASA yang hanya mampu berpaksikan pemakaian islam semata2..namun dari segi personaliti...terlalu banyak yang harus aku pelajari...terlalu banyak kekhilafan diri..

sedangkan untuk memaafkan orang juga aku tidak mampu..seorang hamba pernah berkata kepadaku,"memaafkan dosa sesama kita agar mudah di bicarakan di mahkamah mahsyar..."Allahu Akhbar...bukan aku tidak cuba untuk memaafkan tetapi biarlah kemaafan itu di sulami dengan penuh keikhlasan..biarlah segalanya ku serahkan pada Allah..semoga Allah memberi aku hidayah untuk memaafkannya dengan keihlasan yang sempurna..

aku tahu yang aku juga bukannya terlalu baik sehinggakan aku ini layak untuk di maafkan..entahlah..Nabi Muhammad sendiri boleh memaafkan ummatnya apetah lagi aku sebagai hamba yang terlalu kerdil di sisi Allah..Allah...wujudkanlah keikhlasan di hati hambaMu ini...

SHORT NOTE:dulu seorang hamba Allah pernah berkata kepadaku..penantian itu menyeksakan tetapi ianya akan menjadi manis apabila apa yang di nantikan itu tiba di hadapan kita...dalam perhubungan perlu ada kejujuran..maaf..aku bukanlah wanita yang pandai bercakap dari sudut islami seperti sahabatku yang lain cuma apa yang ingin aku katakan..hargailah sebaiknya apa yang ada di depan mata..

"KADANG2 KITA TERLUPA KITA PERNAH GEMBIRA BERSAMA DIA..KADANG2 KITA TERLEKa YANG DIA SELALU BUAT KITA TERTAWA..KADANG2 KITA TERSENYUM KERANA DIA PERNAH BUAT KITA BAHAGIA..ADAKALANYA KITA MENANGIS KERANA SIKAPNYA MEMBUAT KITA MERINDUINYA..ORANG ITU ADALAH ORANG YANG PERNAH SUKA DAN DUKA BERSAMA KITA..HARGAILAH DIRINYA SELAGI TUHAN MENGIZINKAN KITA UNTUK BERSAMANYA..."

*semoga kebahagiaan sentiasa bersama kalian..manakala..untuk siapapun jua suamiku..maafkan aku menjadi wanita yang biasa dalam hidupmu...yang perlu harus kau bimbing menjadi suri hatimu dan yang tidak ada benda yang perlu kau banggakan kerana mempunyaiku...maafkan aku...

Comments