MANA YANG LEBIH BAIK??

nak ambik course APPLY ART di gombak tapi tak cukup kelayakan sebab subjek ED(envirnmntal desgn) tak dapat melepasi B+.hanya subjek graphic communication 1 and 2 sahaja yang layak..pilihan yang ada???

A:Teruskan course ni,boleh..tetapi..diharuskan membeli laptop budget dalam rm3ribu yang cukup software untuk rekaan dan membeli kamera DSLR..harga dalam 3ribu lebih juga..

B:ada niat untuk sambung belajar di kolej yayasan restu sebab minat yang mendalam dalam bidang khat dari dahulu lagi...tetapi..hanya ada diploma sahaja dan kos pembelajaran dalam 2 tahun setengah adalah rm27ribu..

C:mencuba2 meneropong UPSI dalam course pendidikan..dan cuba2 melihat kelayakan dalam ijazah sarjana muda pendidikan seni(sekurang2nya tak lari daripada asasi yang ana belajar)tetapi kelayakn kemasukan masih lagi dikemaskini...

D:ada keinginan ambik course islamik macam usuluddin tetapi...sayang rasanya tidak meneruskan couse yang di ambil sekarang ni..pengorbanan dari segi masa,kesihatan dan paling utama dari segi kewangan yang telah berhabis lebih daripada rm2 lebih yang hanya untuk projek2 sahaja..

ShORT NOTE:solat istikaroh adalah salah satu cara..selain itu,memerlukan pendapat dari orang lain juga..urmmmm...

Comments