JAGA HATI


di mana pilihanmu..menjaga hati sendiri atau menjaga hati orang lain???

mungkin bagi ana,menjaga hati orang lain lebih patut di utamakan walaupun sesakit mana pun hati kita...dahulukan orang lain lebih dari kepentingan sendiri..sebab bagi ana,ana memang inginkan untuk menjadi FARHANA ANA INSYIRAH di mana berkeinginan hendak selalu gembira tetapi pada masa yang sama untuk menjadi kelapangan bagi orang lain??tetapi entahlah.semkin hari bukan semakin melapangkan hati orang lain..kadang2 terfikir menyusahkan orang makin banyak ada...apepun..sakit hati pada diri itu cuma sementara..kalau kita boleh bersabar..insyaallah..Allah akan menghadiahkan sesuatu yang lebih indah untuk kita di hadapan sana...yakinu billah..

SHORT NOTE:aku akui yang aku semakin setiap hari semaki itulah aku tergelincir di landasanMu..Ya Muhaimin...hanya padaMu sahajalah aku memerlukan kekuatan untuk aku kembali berpaksi di atas apa yang Kau ciptakan...amin..saling muhasabah diri..peringatan untukku dan juga untukmu..

Comments