LAWATAN YANG MENGGEMBIRAKAN..


Alhamdulillah...akhirnya tercapai salah satu impian aku untuk berjalan pusing satu k.lumpur ni sebelum pi masuk gombak..:)setelah memikrkan beberapa tempat,akhirnya aku mengambil keputusan untuk bersiar2 sehari di TAMAN TASIK PERDANA...upsss...jangan fikir tempat ni untuk "berdating",tapi apa yang aku boleh katakan adalah tempat untuk "back to school".haha..sebabnya...banyak tempat lawatan macam tempat lawatan zaman persekolahan dulu...:)teringat zaman dulu2..:)

SATU HARI AKU MENGHABISKAN MASA DI:

1.tempat pertama yang aku lawati adalah "BIRD PARK".bayaran RM20 bagi dewasa dan kanak2 dalam RM15.baru masuk pintu utama,aku dah rasa teruja di sebabkan dapat tengok burung2 secara dekat..subhanallah...indahnya penciptaan Allah ni..

p/s:aku takut dengan buruk merak..bila berjalan berhampiran dengannya..dia umpama ingin mengejarku...huhu..

2.MEMORIAL TUNKU ABDUL RAHMAN-masuk percuma dan terasa aku seperti pelajar sekolah rendah lagi...:)dapatlah melihat semua tinggalan sejarah oleh Almarhum tunku Abdul Rahman..

p/s:masa pi memorial ni,ada rombongan pelajar sekolah rendah..comel..sweet..terasa umpama macam aku ni guru pengiringnya...:P

3.TAMAN ORKID-Banyak pokok orkid di sini...:)

p/s:landskap kat taman ni ada sebahagian tempat cukup cantik..dan membuatkan aku teringin nak memiliki landskap macam tu..huhu..dan di sinilah juga aku mula berani untuk menjadi model sambilan.haha..(maksudnya..bergambar dengan pokok2):)

4.TUGU PERINGATAN-teruja di sebabkan design kolam yang cantik..:)

p/s:dapat bergambar puas2 dengan keadaan yang cukup kurang baik..(baru lepas hujan..jadi baju jadi lembap sikit..:)

5.MID VALLEY-mph yang paling menarik hati...:)

short note:walaupun sepnjang perjalanan,lebih kepada berjalan kaki tetapi aku tetap merasa gembira dan berpuas hati sepanjang perjalanan disebabkan...............:)

Comments