BILAKAH WAKTUNYA???


Tiba2 malam ini aku terfikir akan sesuatu yang setiap hari aku impikan...Bilakah tiba saat dan waktunya aku mampu menggelarkan dan membiasakan diri sendiri sebagai panggilan yang lebih manis seperti "ana".dan bilakah waktunya aku dapat menggelarkan dan membiasakan diri saudara dan saudari seislam aku dengan gelaran yang lebih bersopan seperti "akhi,ukhti,anta,enti dan sebagainya"...aku tahu panggilan itu tidak bermaksud apa2 tetapi entahlah..mungkin trus terang aku ingin katakan yang bahawasanya aku cukup cemburu bila melihat orang memanggil dengan gelaran seperti itu..bukan aku tidak mahu membiasakan diri dengan panggilan seperti itu tetapi environment aku di sini tidak membenarkan aku sedemikian..sedangkan dengan aku yang sekarang ini juga membuatkan orang takut untuk menegur aku di sebabkan "bertudung labuh".subhanallah...aku masih lagi insan biasa..aku suka dengan cara pakaian islam ini sendiri kerana terdapat kemanisan dalam cara pakaian islam..:)

Aku teringat sahabat aku di fb..seorang bukan islam(indian person) dan memperkatakan sesuatu yang membuatkan aku tersenyum sebentar tadi....

frenz:why you not to try wear t-shirt and jeans?maybe you look nice when you wear it..

me:coz i love to use malay dress..u think that i'm not beautiful right now??

frenz:yeah...but i think u should try smething different and fashionable with other dresses..

me:before i answer u're question,i want to ask u smethng..if you got married,are you want u're wife wear dress that show her body to other guys??

frenz:no..ermm..yeah..u're right..but you still not get married..

haha..jadi,di sini aku nak tunjukkan bahawa aku cuba untuk menjaga aurat aku sebaik mungkin dan aku nak tunjukkan cara pakaian islam tu sebenarnya menjaga kita ke arah yang lebih baik..sebelum tu..kita berpatah balik kepada ayat yang terakhir sahabat aku ini.."u still not get married"haha...simple answer from me..aku sayang sangat pada suami aku...dan aku sentiasa berharap dialah hak mutlak segalanya bagi aku...walaupun aku tidak pasti siapa jodoh aku..memang betul..usia aku terlalu muda untuk bercakap soal ini..tapi pernah tak kita berfikir yang bahawasanya Allah itu Maha Mendengar??jadi fikir2kanlah dan renungkanlah..:)

satu lagi keinginan aku iaitu untuk berpurdah..memang dari dahulu aku teringin untuk berpurdah...rasa cukup manis tetapi mungkin di sebabkan banyak faktor yang membatasi aku untuk berbuat demikian untuk waktu sekarang...bukan mencari alasan tetapi kita perlu seiringkan kehendak dunia dan akhirat..insyaallah..jika hidayah datang mendekati aku...aku akan mencuba untuk mendekatinya...man jadda wa jada..:)apapun.innamal a'malu binniat...:)yang paling penting,belajar untuk menjadi yang lebih baik walaupun sedikit demi sedikit...sekurg2nya kita mencubakan??:)

Comments