perjalanan hari ini..

Sesungguhnya apa yang aku lalui hari ini sekadar apa yang di aturkan di Atas sana…melaluinya dengan langkah yang cukup bersederhana…dengan hati yang cukup merasa biasa…..

Pagi2 lagi aku di kejutkan dgn ketukan pintu oleh shbt aku..semangat pagi yg membuatkan aku terpaksa juga bangun pagi utk pergi ke kelas…hampir2 saat aku nak pergi,aku dapat meseg dari class monitor yg kelas dibatalkan…subhanallah…timbul rase geram tp pada masa yg sama tak kesah di sebabkan pukul 10 nanti memang aku nak keluar..

Sebelum pergi keluar outing tu,aku as assistant class monitor terpaksa laksanakan tugas aku iaitu menghantar testimonial pasal English Workshop 2 minggu lepas..tak sangke mase hantar tu jumpa lecturer English yang mengajar speaking and listening..masa tu lah miss tunjuk carry mark mid-sem….urmmm…agak mengecewekan sebab tak dapat markah seperti yang aku harapkan…takutnya…ntahlah…sem.ni..aku tak dapat nak target terlalu tinggi untuk pointer aku…sem.depan..insyaallah aku akan buat yang terbaik..sebabnya sem.depan ada subject yang aku suka iaitu dah masuk subjek untuk architecture…tak sabar rasanya…tangan ni betul2 nak mula melukis..

Pejam celik..ramai shbt semua dah nak habis asasi…matrik memang dah lama habis…pelajar asasi kebanyakannya akan menamatkan pembelajaran insyaallah pada bulan 5 ni…dan aku..walaupun asasi,tapi tunggu lagi setahun kemudian(dalam bulan 2)untuk menamatkan pembelajaran kat pusat asasi UIA..agak terasa lambat tapi bagi aku,xsalah nak menuntut ilmu walaupun lama…dalam hadis nabi sendiri ada mengatakan yang kita di galakkan menuntut ilmu hingga ke liang lahad..jadi aku tak fikir sangat pembelajaran aku ni…walaupun selepas tu aku akan menyambung degree di main campus UIAM,Gombak selama 5 tahun…Ya Allah…kuatkan kesabaran aku untuk mencapai cita2ku ini…..hmmm…

Comments