BANYAK PERKARA BERLAKU...

Perjalanan hidup kite kadang kala membuatkan kite terasa sakit utk melaluinya…tapi dalam sedar tak sedar…dari kesakitan itulah yang membuatkan aku yakin ada hikmah di sebaliknya….

Rase bahagia bersarang dalam ati bila dapat balik umah…menatap muka mak…dapat ase masakn kampung…rindu sgt ngn sume tu…dan bila blk umah kali ni,macam2 cerita dan ragam adik beradik aku…sumenya atas perkara yg sama iaitu…PERKAHWINAN..

Insyaallah…hujung bulan 5 ni umah aku knduri…majlis cukur jambul utk 2 org kkk aku(pada belah pg),pada belah ptg,majlis pertunangn kkk yg atas aku..n malam aku dah mintak izin kat mak nak wat doa selamat sempena hari lahir aku,24 Mei..tapi semua tu hanya perancangan…Allah yg tentukan segalanya…

Balik kali ni,kkk aku yg umur 30 mula memikirkan yang mana pilihan terbaik utk pendamping hidupnya…ada 2 orang yg membuatkan hatinya runsing…yang mana akan membuat dirinya menjadi seorang suri di hati suami…dan kkk aku yang bakal bertunang ni masalahnya lain..pihak lelaki nak cepatkan majlis perkahwinan…sedangkan nak buat majlis knduri ni perlukan sumber kewangan yg cukup…urmmm…xtaulah akhirnya nanti macam mane…arap sumenya berjalan dengan sebaik perncangan…tapi apepun,aku sentiasa mintak dkt Yang Maha Kuasa utk dekatkan jodoh abang aku sorang ni…aku tau dia perlukan teman utk menemani diri dia..aku?byk bnde perlu aku cari…jodoh sume aku serahkan yang Maha Mengetahui..aku yakin yang dia bakal menghadiahkan seorang lelaki yang membuatkan aku bahagia pada masa akan datang…

Akhirnya..pejam celik..dah kena balik mahallah..ase mals tapi pertahankan diri gak coz lagi 3 mggu je nak abis sem.3 ni…bersabalah,ana….huhu…

Kelas dah start…masa tu,ada practice group discussion…mula2 bercakap tu semangat…tapi lame2..ilang ase smgt di sebabkan beberapa suara yang agak membuatkan hati terasa…sedarlah insan…kite semua ni bukan sempurna…urm..bialah…penat nak fikir perkara ni…yang penting,apa yng aku buat ni xp’nah sesekali menyusahkan hamba2 Allah ni…

Alhamdulillah…aku ase ske bile dpt tgk lecturer aku skrg…dh faham hati kami sume sebagai student dia…

Penat gelak 1 arini..disebabkan shbt2 sekeliling aku sume wat aku ase nak ketawa…urm…syukran ya sohabi…tak tau nak ucapkan ase penghargaan aku kat semua coz buat aku ase macam ni…insyaallah..aku akn trus menjadi orang seperti yang di maksudkan oleh nama aku…FARHANA-SAYA SELALU BERGEMBIRA….:)

Comments