KERANA DIA...

Kerana cintanya utk seorang lelaki...kerana sygny utk seorg khalifah..kerana rindunye utk seorg yg bername mujahid..die berubah utk menjadi yg selykny utk org tersebut..

Dlu,idupny bkn yg septtnye..agak bebas pergaulan..aurat yg tidak di jage..percakapan yg agak lancar bile berbicara..tp sejak hatinye mule terpaut akn slh satu keindahan dunia,die mule belajar..belajar utk menjadi yg lbh baik..dlm ayt Al-Quran sndri ade mengatekan.."org yg baik utk org yg baik dan begitulah seblkny.."Mendekati ilmu agama..semata2 utk perubahan yg bkl die lakukan..

pd aslny,perubahannya adalah utk menarik perhatian lelaki tersebut..utk menarik ase cinta lelaki itu utk dkt dgnny..setiap perbuatn..care pakaianny..hanyelah dusta semate2..semuanya kerana CINTA..cinta itu yg membuatkan die bute utk melakukan ape shja..

tp Alhamdulillah..Allah itu Maha Mengetahui dan Maha Mengasihani..Dia berikan hidayah yg di cari2 oleh org yg inginkn petunjuk..lame kelamaan,semua perubahan yg aslny die lakukan utk org yg die cintai bertukar kpd kebiasaan..dan melahirkan keselesaan dgn care wanita islam yg spttnye..semuanya hanya utk Allah..wlupun lelaki itu semakin jauh dgn drinye tp die masih meneruskan ape yg sedang die lakukan..kerane die yakin akn suatu hal yg telah Allah jnjikan utk hambeNya yg sering di perkatekan oleh lelaki tersebut kpd die iaitu..JODOH ITU ADA BAGI ORANG YANG SABAR..

4 tahun..sering di perkatekan oleh lelaki tersebut utkny..di situlah sgale persoalan akn terjawab..Adakah lelaki itu menjadi jdhny atau sebalikny...atau masing2 akn membawa cerita hidup sendiri..segalanye menjadi penantian..Klu ade jdoh.insyaallah xkmane..

"uhibbuki jiddan" satu perkataan yg membuatkan dia yakin yg cinta itu tidak perlu di cari..bialah kerinduannya menjadi slh satu doa utk lelaki itu dan drinye menjadi sebaik2 khalifah di tanah Allah ini..mengejar ape yg seharusny dahulu sblm memikirkan soal hati..Allah itu Maha Mendgr wlupun sekcl2 bicare ati hmbenye...amin...

"BERIKANLAH CINTA-MU KEPADAKU..JADIKANLAH ORANG YANG MECINTAI-MU MENCINTAI AKU..DAN JADIKANLAH AKU MENCINTAI SEGALA SESUATU YANG MEMBAWA KEPADA KECINTAAN-MU"-adaptasi dari filem,Ketika Cinta Bertasbih..

p/s:kisah slh seorg shbt..

Comments