TERINGAT DLU...

urmm...assalamualaikum utk smue makhluk Allah.Alhamdulillah..aku masih di pnjgkan umur utk terus menjadi mujahidah di muke bumi ni..dah 4 ari aku berade kt umah ni(cuti midsem).ujg mggu ni dah kene blk uia.malas tp dah tggungjwb aku sebagai pelajar utk menuntut ilmu..lagi 1,nilah pilihan yang aku telah aku ambik dlu..teringat dlu waktu aku mengajar kt skolah rendah agama(ganti org cuti bersalin-after SPM).aku dpt twrn terus mengajar kt situ dgn twrn belajar jarak jauh(PJJ) dkt KUIS.pihak JAIS sponsor yuran pembelajaran bagi pengajar yang nk smbung blajar..aku hampir menerime twrn tu tp tibe2 aku dpt twrn blajar kt PUSAT ASASI UIAM(CFSIIUM).sukur sgt coz rezeki tu Allah kasi kt aku..Alhamdulillah..tapi aku ambik keputusan sambung blajar kt CFSIIUM coz aku nak ase environment blajar 100% tnpe komitmen yg len..Lagipun,klu aku terus mengajar,aku tkt aku xckup kuat coz mengajar sbnrnye seronok tp kene byk bersabar lyn kerenah bdk2 yg mcm adk aku sndri..xpelah..wlupun aku menolak twrn tu,aku gembira gak coz skurg2nye aku pernah ade pengalaman menjadi seorg pendidik wlupun utk jgke mase yg pendek(2bulan)..dan dari situlah aku jd seorg yang matang..urmm..rindu lak kt ank murid aku sume..teringat dlu ade ank murid aku yang nkl sgt tp aku berjaye ubah die jd seorg yang mendgr kate..n ade lak sorang ank murid aku meluahkan yang die ade ati n prasaan ngn sorang bdk perempuan..haha..mcm2..lwk pun ade tp bile pk2 blk..sweet sgt.bile agaknye aku dpt mlawat dorang sume..??urm..insyaallah t ade pluang,ustzh akn jumpe adk2 ustzh ni ye,syg..n lupe nak inform..SELAMAT ULANG TAHUN,SAYANG...jgn slh sgke..utk shbt aku,Mastura..genap 18thn umur die pade arini..semoge die ttp di panjgkan umur..murah rezeki..berjaye dlm ape yg dilakukan n doa utame aku utk die,di pertemukan jdoh yg terbaik..amin..:)syg kamu!

Comments